Pytanie: Jaką karę należy zastosować wobec nauczyciela, który nie realizuje wniosków i wskazań dyrektora dotyczących nadzoru pedagogicznego?
Pytanie: Czy w planie nadzoru kurator wskazuje konkretne placówki przeznaczone do ewaluacji zewnętrznej w danym roku szkolnym?
W trakcie procesu planowania ewaluacji należy określić cel ewaluacji i sposoby wykorzystania jej wyników, ustalić odbiorców ewaluacji, rozpoznać jakimi zasobami dysponuje przedszkole, zdecydować o przedmiocie ewaluacji i wyznaczyć jej wykonawców. Na koniec konieczne jest podsumowanie i sformułowanie wniosków.
W przypadku naruszenia przez nauczyciela obowiązków dyrektor, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, ma różne możliwości zdyscyplinowania go, począwszy od uwzględnienia tego w ocenie pracy nauczyciela, poprzez nieprzyznanie mu dodatku motywacyjnego, aż po odpowiedzialność dyscyplinarną.
Pytanie: Czy w zespole szkolno - przedszkolnym można zrobić jeden plan nadzoru pedagogicznego, czy osobno dla szkoły i dla przedszkola?
Nadzór merytoryczny nad prawidłowością opracowywania programów zajęć indywidualnych (w tym logopedycznych) sprawuje dyrektor w ramach nadzoru pedagogicznego oraz odpowiedzialności za dydaktyczny i wychowawczy poziom placówki, w tym za organizację pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Dyrektor przed zaplanowaniem harmonogramu pomocy psychologiczno-pedagogicznej na nowy rok szkolny powinien zapoznać się z dokumentami opracowanymi w toku bieżącej pracy przedszkola w minionym roku szkolnym. Pozwoli to jak najlepiej dostosować harmonogram do potrzeb dzieci.
Dopuszczając autorski program do użytku przedszkola, dyrektor zatwierdza go do realizacji na cały etap edukacyjny. W związku z tym nie ma potrzeby zatwierdzania go co roku. Przed dopuszczeniem programu dyrektor może skonsultować się ze specjalistami.
O liczbie i rodzaju ewaluacji zewnętrznych (całościowe, problemowe) w skali kraju decyduje minister, kierując się kierunkami polityki oświatowej państwa. Określa także narzędzia do ustalania czy szkoły i placówki spełniają wymagania badane podczas ewaluacji zewnętrznej co najmniej na poziomie podstawowym. szkoły i placówki. Narzędzia są jawne - będziesz wiedział, co się w nich znajduje. Rozporządzenie nie wskazuje jak często w danej szkole będzie przeprowadzana ewaluacja.
Pytanie: Czy ewaluacja obowiązuje też w niepublicznych ośrodkach rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci głęboko upośledzonych ze sprzężeniami?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty