Pytanie: Czy dziecko z opinią o potrzebie Wczesnego Wspomagania Rozwoju może realizować zajęcia WWR w dwóch placówkach równocześnie (w przedszkolu i w szkole specjalnej)? W tym konkretnym przypadku przedszkole ma inny organ prowadzący niż szkoła specjalna. Czy zajęcia te mogą być realizowane przez dziecko tylko w jednej placówce?
Pytanie: Czy wymagana jest zgoda rodziców na udzielanie dziecku w grupie, jeśli udzielana jest przez nauczyciela wychowawcę? Czy wymaga jest zgoda rodziców na udzielanie dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z dzieckiem, jeśli udzielana jest przez psychologa w grupie (nauczyciel również jest w tym czasie w grupie)?
Pytanie: Prowadzę przedszkole niepubliczne-ogólnodostępne. Liczebność w oddziałach jest do 25 dzieci. Mamy w jednym oddziale dziecko z niepełnosprawnością - autyzm. Ile powinna wynosić maksymalna liczebność całej grupy? Jaka powinna być liczba nauczycieli w ww. grupie?
Pytanie: Czy są określone terminy dotyczące złożenia wniosku o odstąpienie od realizacji niektórych treści wynikających z podstawy programowej wychowania przedszkolnego przez nauczyciela, który prowadzi indywidualne roczne przygotowanie przedszkolne? Czy nauczyciel może to zrobić w każdej chwili?
Pytanie: Czym różnią się zajęcia korekcyjno-kompensacyjne od zajęć z terapii pedagogicznej prowadzone w przedszkolu?
Pytanie: Czy dziecko, które jest objęte oddziaływaniami z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju ze względu na stwierdzony obustronny niedosłuch, musi mieć zajęcia z surdopedagogiem? Jeśli tak, to w jakim wymiarze? W obecnym momencie dziecko ma zapewnione zajęcia: 0,25 psycholog, 0,25 logopeda, 0,5 zajęcia ze specjalistą z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Pytanie: Czy w związku z przedmiotem kontroli, w sprawie organizowania zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, przedszkole ma obowiązek je zorganizować tylko na wniosek rodzica? Jaki dokument jest wymagany? Czy tylko poradnia może wydać opinię, aby zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju dziecka?
Pytanie: Ilu maksymalnie uczniów powinno być na zajęciach terapii integracji sensorycznej?
Pytanie: Nie znalazłam psychologa do zatrudnienia, a muszę zorganizować wczesne wspomaganie rozwoju dziecka. Czy mogę powołać zespół składający się tylko z pedagoga posiadającego odpowiednie kwalifikacje i logopedy?
Pytanie: Po raz kolejny otrzymałam informację od rodzica dziecka o braku możliwości udzielenia pomocy przez publiczną poradnię psychologiczno-pedagogiczną (rejonową). Poproszę o udzielenie informacji, jak przedstawia się sytuacja dzieci uczęszczających do przedszkola niepublicznego w przypadku konieczności udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej przez najbliższą poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Kto pełni nadzór nad poradniami? Do kogo mogę się zwrócić?
Zajmie ci to jedynie 2 minuty