Aktywne filtry:
Wyłącz filtry

Ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów to bardzo ważny element kształcenia i wychowania. W tym miejscu dowiesz się: jak prawidłowo klasyfikować ucznia, na jakich warunkach uczeń może powtarzać klasę, jak nieobecności wpływają na ocenę. Znajdziesz tu porady dotyczące ocen z zajęć i zachowania, zasady klasyfikacji i promocji uczniów. Przeczytaj i dowiedz się, jakimi zasadami trzeba się kierować wystawiając oceny!

Czy rada rodziców może wpływać na zasady oceniania zachowania

Czy rada rodziców może wpływać na zasady oceniania zachowania

Rada rodziców ma prawo wnioskować do rady pedagogicznej we wszystkich sprawach szkoły.  Jednak wnioski rady rodziców dotyczące zapisów statutu w zakresie oceniania zachowania nie są dla rady pedagogicznej wiążące. Przepisy nie przewidują bowiem opiniowania przez radę rodziców zapisów statutu. 

Nieklasyfikowanie śródroczne – czy ma konsekwencje dla ucznia

Nieklasyfikowanie śródroczne – czy ma konsekwencje dla ucznia

Nieklasyfikowanie śródroczne nie ma żadnych konsekwencji prawnych dla ucznia ani dla szkoły. W sytuacji nieklasyfikowania ucznia w klasyfikacji śródrocznej nie przeprowadza się egzaminów klasyfikacyjnych.

ocenianie uczniów

Ocenianie uczniów – poznaj odpowiedzi na 6 wątpliwości

Bardzo często w ostatnim czasie zauważa się nieprawidłowe podejście nauczycieli do oceniania uczniów. A przepisy wprost mówią, czym jest ocenianie i na czym polega. Dodatkowo podnoszą się głosy rodziców, którzy apelują m.in. o nieocenianie np. za brak pracy domowej. Sprawdzamy, jakie błędy związane z ocenianiem są popełniane. Rozwiewamy 6 najczęściej pojawiających się wątpliwości.

Jak się liczy poprawiona ocena ucznia

Jak się liczy poprawiona ocena ucznia

Czy nauczycielowi wolno wpisać do dziennika ocenę z poprawy taką samą lub gorszą od oceny uzyskanej w pierwszym terminie? Czy niezależnie od tego, jaką uczeń otrzymał ocenę z poprawy - nauczyciel może brać pod uwagę przy ustalaniu oceny półrocznej/rocznej obie te oceny, czy tylko lepszą? Sprawdzamy, jak traktować ocenę z poprawy.

Brak pracy domowej – czy można stawiać minusy za zachowanie

Pytanie: Czy zgodna z prawem jest praktyka wstawiania uczniom punktów minusowych z zachowania za trzykrotny brak pracy domowej?

Niskie wyniki egzaminu ósmoklasisty – czy niezbędny program naprawczy

Pytanie: Czy po uzyskaniu niskich wyników przez uczniów na egzaminie ósmoklasisty, szkoła ma obowiązek napisania programu naprawczego? Czy stworzenie tego dokumentu zleca dopiero organ nadzorujący placówkę?

Wzorowa ocena zachowania – jakie kryteria w statucie szkoły

Pytanie: Czy statucie szkoły może zostać zawarta informacja, że uczeń, aby uzyskać ocenę wzorową z zachowania, nie może mieć ani jednej uwagi w dzienniku elektronicznym? Rada rodziców podważa ten punkt.

Jak dostosowywać wymagania edukacyjne do możliwości uczniów z orzeczeniem

Jak dostosowywać wymagania edukacyjne do możliwości uczniów z orzeczeniem

System oceniania i wymagania na poszczególne oceny powinny dotyczyć wszystkich uczniów w takim samym zakresie. Natomiast dla uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego należy tak dostosować formy i metody pracy, aby ich zastosowanie wyrównywało szanse edukacyjne tych uczniów. Dzięki temu będą osiągać wyniki pozwalające uzyskiwać oceny adekwatnie do ich wiedzy i umiejętności.

Czy można wprowadzić zmiany w systemie oceniania zachowania na poziomie jednej klasy

Pytanie: Chciałbym dokonać zmiany systemu oceniania zachowania, ale tylko na poziomie jednej klasy, by sprawdzić, czy zmiana będzie modyfikowała zachowania ucznia. Jak przeprowadzić taką zmianę zgodnie z prawem oświatowym?

Nagrody i wyróżnienia

Sprawdź inne serwisy

Epedagogika Poradnik Dyrektora Szkoły Strefa logopedy Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem kadry i finanse resql

Zajmie ci to jedynie 2 minuty